Pàgines

24 de desembre de 2014

Qué es el caga tió

El nostre tió calderí
Aquest estiu a Colòmbia molta de la gent que em trobava, en veure que jo no era d'allà, tenia curiositat per conèixer com eren aquí les coses tot sovint demanaven, els agradava comparar situacions de la seva vida quotidiana.
En canvi, altres que ja conec, part de la família i amics que tenim allà, ens parlaven directament de les coses d'aquí i em varen sorprendre dient que els va agradar molt la festa que fem al Nadal del 'tronco de madera en Navidad',... és a dir del tió.
Tot això ho coneixen per la tasca que fa Skype i en part les xarxes socials, en aquest cas el facebook, que ens permet estar més propers dels que tenim lluny de casa, conèixer com és el nostre dia a dia, com està creixent l'Isaac i també com ens fem més vells :o)
Es bonic que les cultures, amb respecte, compartim i aprenguem de les tradicions dels altres.
Comparteixo aquest vídeo, de com explicar qué es el caga tió a la gent de fora?


3 comentaris:

  1. No puc veure el vídeo, però és una tradició realment estranya, normal que sorprengui la gent de fora que fan alguna altra mena de ritual. El nostre és curiós curiós, i tinc la impressió que els darrers anys hi ha hagut una campanya per revitalitzar-lo. Però ja està bé, no el podem deixar perdre!

    ResponElimina
  2. El meu "amic" el Tipo de la brocha ho va explicar molt bé un post seu:
    http://www.eltipodelabrocha.com/2013/12/el-tio-de-nadal.html

    ResponElimina
  3. Xexu, totalment d'acord. Jo de petit no recordo mai tenir tió a casa. Clar que ja parlo de fa uns quants!!

    Pons, molt bona aquesta explicació del 'tipo de la brocha', fora de casa ens veuen bitxos raros, fins i tot amb les tradicions :o)

    ResponElimina