Pàgines

28 de febrer de 2012

Madoff a la catalana

Després de veure com l'Undargarin ha declarat aquest cap de setmana, m'he enrecordat del Felix Millet, que sembla que desde que l'Artur Mas (més conegut com Atur Mas) ha arribat a la "poltrona" s'ha paralitzat tot, o es potser la meva sensació, presuntament la meva sensació,... es diu així oi?
Tot plegat, la vida política, social i empresarial semblarà aviat la "premsa rosa" ja que tot te relació amb el sexe, els famosos es possen les banyes entre ells i els segons estan agafats uns amb els altres pers els collons.

Eurovegas, això sí que es important

Ja fa uns anys, al 2007, va sortir la noticia que al desert de los monegros a l'Aragó hi tenien que construir una megaciutat de l'oci, el Gran Scala i a data d'avui em sembla que encara hi paseja'n els llandargaixos per la zona.
Ara cada dia a part de la situació actual, ens estan contínuament parlant del tema de Eurovegas si Barcelona o Madrid,... ja que això pot portar feina a la zona i parlen de quasi 200.000 llocs de treball i també parlen de quasi 2 bilions d' Euros d'inversions.
Amb la noticia em venen moltes coses al cap,...

a/ Aquests polítics han d'estar pendents per crear llocs de treball que un "millonetis" decideixi si li ve de gust possar ara una "megaciutatdeloci" a Barcelona, Madrid o Gotarrendura?. No tenen cap més idea per crear llocs de treball que està pendents d'aquest "paio"?

b/ Quant parlen de 200.000 llocs de treball seran per gent de la zona o podran venir més gent de fora, no sé els grecs, portuguesos també necessiten treballar tinc entès, així que es un bon moment perquè vinguin 200.000 més. (i no tinc res en contra de l'immigració, els que em coneixen ho saben de sobres, però si estic en contra de lleis i de bombolles, ja que la bombolla de la immigració també existeix i sembla que tinguem la culpa només els que ens hem dedicat al sector immobiliari)

c/ Dels 2 bilions d'Euros que s'han d'invertir quasi no en parlen i es la part que més agrada als corruptes ja que aquesta quantitat dona per repartir moltes comissions i "arreglos" entre ells.

d/ Tots els ajuts que voldrien destinar per aquest projecte, ho podrien fer per conservar i crear nous llocs de treball? Es més raonable no creieu?  Es clar que "justificar" aquí comissions potser ja es més difícil.

L'Urdargarin ja ha declarat

L'Urdargarin ja ha declarat i ja descansa en el palau de la "zarzuela" no sabem si ara ha de celebrar el Nadal que no va poder fer amb els seus sogres o està fent nit només avanç de marxar novament cap a la capital dels USA,...
Sigui com sigui com pot ser que una persona que te unes característiques tan definides, com pèrdua de memòria pugui tenir un càrrec (o "assessorar") a una companyia com "Telefònica",... que falla aquí?

14 de febrer de 2012

Sobre la reforma laboral (Mariano 0.2)

Avui hi ha un escrit a La Vanguardia, una d'aquelles cartes dels lectors.
Un empresari que te uns 100 treballadors comenta que avanç de la reforma despedir el 50% de la seva plantilla li costava 1.750.000 Eur i ara després de la reforma laboral li costaría 500.000'- Eur, sempre que justifiqui que li han baixat les vendes els últims 3 trimestres. Així doncs li diu al cap de vendes que com se li passi per el cap augmentar les vendes ja sap el seu destí :o)
Això es "enginyeria financera casolana"
I també de rebot sobre la reforma laboral, que hi ha molta gent emprenedora que està a l'espera del que passarà. Doncs avui parlant amb un amic, un empresari d'èxit en aquests dos últims anys doncs em comentava que està pensant traslladar la seva empresa fora del país, a un d'aquests llocs emergents. I m'animava a tornar als meus origens immobiliaris i fer el mateix i be penso que no va mal encaminat ja que hi ha estones que penso que estic perdent el temps aquí, perquè passen els anys i semblen perduts.

Smartbox

Tinc una estancia de cap de setmana amb una d'aquestes degustacions gastronòmiques i el tenia per aquest cap de setmana i al sortir un imprevist la gent del Smartbox ens l'han canviat!!!
Molt bona atenció i en aquest cas resolució.
Gràcies Sara :o)

Denuncia al consumidor

Vaig comprar fa 2 setmanes una "garrafa" d'aquelles de 5 litres d'oli d'oliva i dissabte passat em vaig adonar que estava caducada de feia ja bastants mesos, després d'una alergia important que explico en el meu anterior post, doncs varen saltar les "alarmes a casa" i vaig voler fer quelcom perquè aquest producte caducat, deixes de estar a la venda, ja que a data d'ahir encara estava en el supermercat que el vaig adquirir.
Vaig pensar en trocar a consum i que m'aconsellessin que s'ha de fer, els hi vaig explicar el cas i em varen remetre a una direcció de email (que m'ha arribat retornat), a una direcció física (que resulta ser advocats d'ofici), en varen adreçar a un altre telèfon i del 012 vaig anar passant fins a 3 trocades diferents, sense resposta al cas que explicava, només em varen dir que "tornés anar al supermercat i demanés una fulla de reclamacions" ,... 
"com s'ha de fer per retirar un producte que està caducat a la venta a fi de que ningú prengui mal? "
Finalment i vist que ningú em donava resposta ni solució, vaig trocar als mossos, explico el cas, la noia que em va atendre va fer la consulta interna pertinent i em comenta que ells no poden fer res, que em tenia que adreçar a partir del dilluns de 9h a 13h del matí al Consell Comarcal de no se que més,...
Clar tal i com estan les coses, les retallades, i tot el panorama el primer que un pensa es,... la crisi,... les retallades, no tenen bon servei, no em contesta la persona adecuada, no tenen a ningú més per atendre, deuen estar dinant...
Escoltin senyors i senyores de Consum, del 012,...  jo no necessito omplir cap full de reclamacions ja que tinc el tema solucionat perquè he comprat un altre oli a un altre supermercat, només es perquè ningú prengui mal, perquè portava 2 dies sense poder anar a treballar portant a aquesta a una persona a urgencies.
Es poden simplificar una mica els protocols d'actuació a fi de ser una mica més àgils això portat a l'empresa privada en diríem ser més competitius.

13 de febrer de 2012

Retallades de serveis

Aquesta setmana pasada un integrant de la familia ha tingut que visitar en 4 ocasions el servei d'urgencies d'un Hospital, a la Catalunya Central.
Han passat uns fets, d'aquells que no acabes d'entendre o que si pots entendre, pero que et dones compte que d'aquesta manera de fer les coses no es pot ni donar qualitat ni arribar com dirien els pescadors a "bon port".
Ens situem per dies i per parts, en un escenari d'un Hospital:

 
PART I
7:00 Dijous.- Un familiar va al servei d'urgencies a primera hora del matí amb sintomes d'alergia que li surt a tot el cos, molta picor, granets per a tot arreu del cos.
L'atenen, la punxen alla mateix per frenar la situació i li donen un tractament per seguir a casa.
22:00 Dijous vespre: Torna a sortir l'alergia i es va a urgencies novament.
Primer et visita una enfermera i comenta que encara no ha fet efecte el tractament, pero que si volen esperar,... doncs be,... després d'esperar quasi 2 hores es decideix marxar ja que al servei d'urgencies s'ha tingut que anar amb un "petit" de poc més de 2 anys i tanta espera, ell es desespera i la persona amb la alergia també.
7:00 Divendres: Es torna a urgéncies...
El medicament que tenía que fer efecte, sembla que li costa actuar i l'alergia segueix per tot el cos.
Ara la cara, inflamació als ulls, el coll, recorre ja per tot el cos.
A urgencies en 2 hores l'han ates, la tornen a puntxir i li canvien el tractament.
22:30 Divendres: Es torna novament a urgencies, la alergia torna a fer efecte última hora del dia i apareix d'una forma molt agressiva per tot el cos i altra vegada per el rostre també.
L'aten una enfermera i esperi que ara la cridaran, comenta que "si té la sensació que s'ofega ens avisa" (es a dir si no t'estas morint o no t'atropella el tren,... pots esperar, clar que tampoc ho saps si et mores, perque quant un es troba malament, d'entrata s'espanta)
A les 2:30 (després de 4 hores) la criden al consultori,.... i fins a les 4:00 no entra cap metge al consultori (1 hora i 30 minuts esperant que entri el metge) es disculpa dient que s'havia equivocat i es pensava que ja l'havien atès, paraules d'una doctora,.... ok, vinga som-hi a veure que passa...
Fet i fotut, amb analítica de sang inclossa, la tornen a puntxir i l'envien cap a casa a les 6:30 (8 hores a urgencies) amb un cocktel de pastilles (Cetirizina, Atarax, Ranitidina, Dacortin) i mentrestant vaigui prenent això i demani hora a la seva doctora de capsalera...
I fi del tema fins passades 24 hores no ha tornat a sortir l'alergia.

PART II
Dissabte al migdia, després de tota l'odissea del Hospital i a l'hora de fer el dinar, ens donem compta que hi ha un envàs d'oli (comprat fa justament una setmana) que està caducat.
Coi!! Alarmaaaa alarmaaa!!! i si fos això el tema de l'alergia?!?!??!?! un producte caducat de fa més de 6 mesos!!!!
Ostres,... vaig cap el supermercat que es va comprar el producte i encara hi ha alguns envasos d'aquest oli caducat,.... ¿com es possible això?
Bé, primer pas,... truco al Hospital per comunicar que la persona va ingerir un producte caducat com l'oli i que ho tinguin en compte a fi de poder valorar si el tractament que està seguint es correcte o es pot fer alguna cosa millor. Doncs truco i em diuen que no passen trocades a urgencies i que hi haig d'anar personalment.
Cap problema,... ja vinc,...
Arribo a l'hospital, explico el que fa el cas al recepcionista i em comenta que vaigui a la zona C que es on en varen atendre aquest cas de l'alergia i entri al consultori 2 directament.
Bé li dic que no varen atendre el cas a la zona C del hospital sino a la A,... verifica el planell d'urgencies i em comunica que correcte, que vaigui a la zona A
- Ok, gràcies senyor recepcionista.
Arribo a la zona A del hospital, hi ha molta gent esperant, soc l'ultim a arribar amb instruccions de trocar la porta i entrar al consultori, que a dintre em trobaré una doctora (això em varen dir a recepció) jo com que m'ho vaig creure, vaig trocar i sense esperar resposta vaig entrar,... i coi!!! no hi havia ningú!! Al comunicarse per dintre els consultoris, vaig aprofitar que ja era dintre per mirar, el 1 i el 3 que eren els consultoris "veins" i res de res,.. tot buit. A fora ple de gent esperant i a dintre tot buit de metges.
Surto del consultori 2, molta gent esperant a la sala d'espera i sento una senyora que em diu "Nosaltres fa molta estona que ens esperem" (vaig pensar,... te tota la rao senyora) volia contestar que jo hi era desde feia 3 dies, pero vaig pensar que ni m'entendrien ni els hi donaria cap senyal possitiva, així que vaig mirarla amb cara de "em sap greu". I ellà entrà també dintre del consultori amb l'esperança de trovar-hi algú.
Em dirigeixo cap a recepció,...
- Vosté dirà? (aquesta vegada a part de pensar també vaig parlar)
-S'enrecorda de mi?, fa 2 minuts que m'ha dit que anés a la zona C,... després a la A i que al consultori 2 hi hauría una doctora, doncs no hi ha ningú.
Em mira amb cara de sorprés, fa una trocada i em diu,... que no hi ha ningú perquè es l'hora de dinar. (vaig pensar que de 13:00 a 15:00 potser es la pitjor hora perque t'atropelli el tren)
El recepcionista m'acompanya a la zona A novament, la gent de la sala d'espera em torna a veure arribar aquesta vegada acompanyat amb un empleat i em fa esperar a un lateral de la sala d'espera. El recepcionista entra per un lateral on hi ha una porta tota "disimulada" i en surt al cap d'uns minuts, em diu,.... "em diuen que el tractament a seguir es el correcte per les alergies, tant si es per un oli caducat com sino"
Vull pensar que el recepcionista va parlar amb algun/a doctor/a i no es va confondre i li va expossar el meu cas al responsable de manteniment de l'aire condicionat.
Et queda un regust amarg, després de anar novament a l'Hospital i que no quedi constancia d'aquesta última visita que vaig realitzar, per a ells no tindrà més importancia però per a l'usuari es tot el contrari.
La 3era. Part, de com vaig voler solucionar el tema del oli d'oliva, el possaré en un altre post, que aquest ja es prou "tostón"

12 de febrer de 2012

Un setmanari qualsevol

Aquesta setmana he tingut un d'aquests setmanaris on trobem anuncis locals.
En hi ha un, el que he retallat, que anuncia "particular fa reparacons", segurament fa reparacions tot i així això de "particular,..." sona un xic malament no? Es com si `publiquessin "Jubilat fa mobles de cuina a bon preu" o "Sin papeles pinta piso" o "Particular cobran prestació d'atur, busca feina a convenir"
Ja sabem que l'atur i sous fa difícil arribar a final de mes, no descobreixo res jo ara, peró coi que un setmanari faci aquest tipus de publicacions doncs deixa molt que desitjar.
Penso que podrien publicar el mateix anunci, fent una petita recomanació en el text a publicar, com a mínim, ja que tinc entès que no son pas gratuïts.
Salut i sort al particular.

8 de febrer de 2012

XSiM

La setmana passada amb motiu de la mort de Fabian Estapé, l'Antoni Bassas deia desde Washington que l'economista Estapé a part de ser una font de saviesa, tenia una manera d'arribar amb les seves paraules a la gent, única. Va aconseguir que la gent entengués l'economia.
Aquestes qualitats, les veig també quant sento parlar a en Xavier Sala i Martín. Sobretot ara que tothom parla de països emergents, crisis, euros, ibex-34 o el 35 (crec que ara es el 35) i "primas de riesgo".
El dimarts al matí l'escolto a RAC1 (també escolto aquesta emissora, faig país) i es un plaer aprendre sempre alguna cosa nova. Hi ha coses que diu el professor Xavier que son de "calaix" vaja que son obvies! però a vegades algú les ha de dir, algú t'ha de despertar el sentit per donar-te compte de la certesa de moltes coses que ens envolten. Aquí tenim la pàgina del XSiM i sempre hi ha articles forçá interessants, quant menys a mi m'agrada.
No soc un apassionat de la economia, però si de cap a on anem ara mateix, de si es el moment de fer coses, de emprendre, de esperar un xic més, de mirar cap a un altre país,... crec que es un moment que ens hem d'escoltar a professionals i gent seria. Estem envoltats de "xorissos".
Una clienta de Miami, una vicepresidenta d'una multinacional, que vaig conèixer per casualitat i de la qual estic molt agraït per la confiança i feina que em va donar, em va dir en el seu moment,... "Toni, t'has de rodejar de gent que treballi i vagi al teu ritme" i es el que he estat fent durant molts anys.

7 de febrer de 2012

Rac 105

La radio que més escolto es la RAC 105 sempre m'ha acompanyat ja fa un munt d'anys.
Al cotxe, a l'oficina i obviament a casa i particularment quant més m'agrada es al vespre, potser perque es la "meva estona" de relax a casa ja quant tots dormen i puc acabar i repassar cosetes del dia, per l'endemà, contestar els mails de la gent, donar una ullada a la premsa tan local com internacional,.. i fer una ullada a les xarxes socials, pero molt per sobre ja que quasi no soc gaire actiu.
Recordo una vegada quant l'Oriol era més petit que em va dir;
"Jo de gran no vull treballar en aquesta emissora de radio"
I jo perplexe, li vaig dir,... "I perquè?"
I em contestà "Doncs perque treballen tot el dia"
(Em va donar a entendre que les 24h del dia, estava disponible aquella emissora en aquell aparell radiofònic i que caramb!! tot el dia allà possant música doncs tenia que ser un gran sacrifici!!)

El canal 3/24

M'han destacat el blog al canal 3/24, publiquen blogs en català si en teniu algún que us agradi els podeu recomanar a veure si així el publiquen.
Es una bona forma de conèixer la blogosfera catalana, que donan tombs hi ha blogs molt interessants.