Pàgines

13 de febrer de 2012

Retallades de serveis

Aquesta setmana pasada un integrant de la familia ha tingut que visitar en 4 ocasions el servei d'urgencies d'un Hospital, a la Catalunya Central.
Han passat uns fets, d'aquells que no acabes d'entendre o que si pots entendre, pero que et dones compte que d'aquesta manera de fer les coses no es pot ni donar qualitat ni arribar com dirien els pescadors a "bon port".
Ens situem per dies i per parts, en un escenari d'un Hospital:

 
PART I
7:00 Dijous.- Un familiar va al servei d'urgencies a primera hora del matí amb sintomes d'alergia que li surt a tot el cos, molta picor, granets per a tot arreu del cos.
L'atenen, la punxen alla mateix per frenar la situació i li donen un tractament per seguir a casa.
22:00 Dijous vespre: Torna a sortir l'alergia i es va a urgencies novament.
Primer et visita una enfermera i comenta que encara no ha fet efecte el tractament, pero que si volen esperar,... doncs be,... després d'esperar quasi 2 hores es decideix marxar ja que al servei d'urgencies s'ha tingut que anar amb un "petit" de poc més de 2 anys i tanta espera, ell es desespera i la persona amb la alergia també.
7:00 Divendres: Es torna a urgéncies...
El medicament que tenía que fer efecte, sembla que li costa actuar i l'alergia segueix per tot el cos.
Ara la cara, inflamació als ulls, el coll, recorre ja per tot el cos.
A urgencies en 2 hores l'han ates, la tornen a puntxir i li canvien el tractament.
22:30 Divendres: Es torna novament a urgencies, la alergia torna a fer efecte última hora del dia i apareix d'una forma molt agressiva per tot el cos i altra vegada per el rostre també.
L'aten una enfermera i esperi que ara la cridaran, comenta que "si té la sensació que s'ofega ens avisa" (es a dir si no t'estas morint o no t'atropella el tren,... pots esperar, clar que tampoc ho saps si et mores, perque quant un es troba malament, d'entrata s'espanta)
A les 2:30 (després de 4 hores) la criden al consultori,.... i fins a les 4:00 no entra cap metge al consultori (1 hora i 30 minuts esperant que entri el metge) es disculpa dient que s'havia equivocat i es pensava que ja l'havien atès, paraules d'una doctora,.... ok, vinga som-hi a veure que passa...
Fet i fotut, amb analítica de sang inclossa, la tornen a puntxir i l'envien cap a casa a les 6:30 (8 hores a urgencies) amb un cocktel de pastilles (Cetirizina, Atarax, Ranitidina, Dacortin) i mentrestant vaigui prenent això i demani hora a la seva doctora de capsalera...
I fi del tema fins passades 24 hores no ha tornat a sortir l'alergia.

PART II
Dissabte al migdia, després de tota l'odissea del Hospital i a l'hora de fer el dinar, ens donem compta que hi ha un envàs d'oli (comprat fa justament una setmana) que està caducat.
Coi!! Alarmaaaa alarmaaa!!! i si fos això el tema de l'alergia?!?!??!?! un producte caducat de fa més de 6 mesos!!!!
Ostres,... vaig cap el supermercat que es va comprar el producte i encara hi ha alguns envasos d'aquest oli caducat,.... ¿com es possible això?
Bé, primer pas,... truco al Hospital per comunicar que la persona va ingerir un producte caducat com l'oli i que ho tinguin en compte a fi de poder valorar si el tractament que està seguint es correcte o es pot fer alguna cosa millor. Doncs truco i em diuen que no passen trocades a urgencies i que hi haig d'anar personalment.
Cap problema,... ja vinc,...
Arribo a l'hospital, explico el que fa el cas al recepcionista i em comenta que vaigui a la zona C que es on en varen atendre aquest cas de l'alergia i entri al consultori 2 directament.
Bé li dic que no varen atendre el cas a la zona C del hospital sino a la A,... verifica el planell d'urgencies i em comunica que correcte, que vaigui a la zona A
- Ok, gràcies senyor recepcionista.
Arribo a la zona A del hospital, hi ha molta gent esperant, soc l'ultim a arribar amb instruccions de trocar la porta i entrar al consultori, que a dintre em trobaré una doctora (això em varen dir a recepció) jo com que m'ho vaig creure, vaig trocar i sense esperar resposta vaig entrar,... i coi!!! no hi havia ningú!! Al comunicarse per dintre els consultoris, vaig aprofitar que ja era dintre per mirar, el 1 i el 3 que eren els consultoris "veins" i res de res,.. tot buit. A fora ple de gent esperant i a dintre tot buit de metges.
Surto del consultori 2, molta gent esperant a la sala d'espera i sento una senyora que em diu "Nosaltres fa molta estona que ens esperem" (vaig pensar,... te tota la rao senyora) volia contestar que jo hi era desde feia 3 dies, pero vaig pensar que ni m'entendrien ni els hi donaria cap senyal possitiva, així que vaig mirarla amb cara de "em sap greu". I ellà entrà també dintre del consultori amb l'esperança de trovar-hi algú.
Em dirigeixo cap a recepció,...
- Vosté dirà? (aquesta vegada a part de pensar també vaig parlar)
-S'enrecorda de mi?, fa 2 minuts que m'ha dit que anés a la zona C,... després a la A i que al consultori 2 hi hauría una doctora, doncs no hi ha ningú.
Em mira amb cara de sorprés, fa una trocada i em diu,... que no hi ha ningú perquè es l'hora de dinar. (vaig pensar que de 13:00 a 15:00 potser es la pitjor hora perque t'atropelli el tren)
El recepcionista m'acompanya a la zona A novament, la gent de la sala d'espera em torna a veure arribar aquesta vegada acompanyat amb un empleat i em fa esperar a un lateral de la sala d'espera. El recepcionista entra per un lateral on hi ha una porta tota "disimulada" i en surt al cap d'uns minuts, em diu,.... "em diuen que el tractament a seguir es el correcte per les alergies, tant si es per un oli caducat com sino"
Vull pensar que el recepcionista va parlar amb algun/a doctor/a i no es va confondre i li va expossar el meu cas al responsable de manteniment de l'aire condicionat.
Et queda un regust amarg, després de anar novament a l'Hospital i que no quedi constancia d'aquesta última visita que vaig realitzar, per a ells no tindrà més importancia però per a l'usuari es tot el contrari.
La 3era. Part, de com vaig voler solucionar el tema del oli d'oliva, el possaré en un altre post, que aquest ja es prou "tostón"

1 comentari:

  1. increible pero jo puc creir porque vaig tenir experiences mateixes a l'hospital de granollers. Sala de desesperança ple de gens i dintre, cap metge ni infermera. Cap explicaciones.
    l'unic moment de prissa es quan el metge te examina i vol sortir per fer algo diferent. semble que la gent son massa passiva. és bo per insistir!

    ResponElimina